När kan man checka in?
Från kl 15:00 på ankomstdagen är du välkommen att checka-in. Ibland kan vi hjälpa till med tidigare in-checkning men detta vet vi inte förrän på ankomstdagen. Avresande gästers rum måste ju hinnas med att städas och kontrolleras innan nästa gäst checkar in. Skulle du vilja lämna ditt bagage på hotellet och ge dig ut på stan en sväng och återkomma för senare in check, går det givetvis bra.
Kan man boka parkering?
Nej, det går inte att förboka parkering i våra garage eller på gårdsparkeringen på Gårda. Det är “först till kvarn” som gäller. Vi har ca 40 platser i garaget på respektive hotell, och ytterligare 20 platser på gården utomhus på hotellet i Gårda. Vi kan gärna tipsa om avgiftsbelagda parkeringsalternativ i närheten av hotellet.
Hur ändrar jag eller avbokar min bokning?
En förutsättning för att kostnadsfritt kunna avboka/ändra är att du bokat återbetalningsbart. Ej avbokningsbara/återbetalningsbara bokningar återbetalas ej.
Bokningar gjorda via tredje part ( tex booking.com, hotels.com) måste avbokas/ändras via respektive bokningssajt. Vi kan inte ta emot ändringar avbokningar för dessa bokningar direkt.
Bokningar gjorda direkt med oss på hotellet ändras/avbokas med hotellets reception. Förutsatt att du bokat återbetalningsbart. Ej återbetalningsbara rum återbetalas ej.
När måste jag checka ut?
Utcheckning sker senast kl 12:00.
Senare utcheckning kan ibland vara möjlig mot en kostnad och i samråd med receptionen
Hur länge har receptionen öppet?
Vi finns på plats dygnet runt. Välkommen ner!
Får jag ta med husdjur?
Ja, hund eller katt är tillåtet i vissa rum mot en kostnad. Max 2 pälsklingar per rum
Finns det badkar på rummen?
Vi har ett fåtal rum på varje hotell med badkar, men alla rum har dusch
Finns det hårtork på rummen?
Ja, hårtork finns på alla rum
Finns det minibar på rummet?
Nej, minibar finns inte. Vissa rum har dock ett litet minikylskåp. Alla plusrum på Majorna har minikylskåp
Finns det safe på rummet?
Alla plusrum på Majorna har safe. Safe finns även i receptionen. OBS! Hotellet ansvarar inte för värdesaker som förvaras i safe eller på rummen.
Har ni handikappsanpassade rum?
Vi har några rum på varje hotell som är handikappsvänliga dock ej helt handikappsanpassade. Är man rullstolsbunden är vi inte ett bra alternativ. Brandlarm med censor finns för hörselskadade
När serveras frukost?
Frukost serveras vanligen enligt följande tider:
Vardagar: 05:00 – 10:00 (kallstart from kl 05:00, varm mat from kl 06:30)
Helger samt sommarperiod: 05:00 – 12:00 (kallstart from kl 05:00, varm mat from kl 06:30)